Pagina's

Modellen

Porsche 924
Porsche 944

Occasions

Over onze occasions

924 en 944 aankoopgids

Introductie
Exterieur
Ruiten
Interieur
Motor
Remsysteem
Proefrijden
Op de brug
Checklist

Installatie

Aluminium draagarm reparatie
Nieuwe pookhoes

PimpMyPorsche

Winter-inspectie en kleine beurt
Onderhoudsprijzen
Welkom bij PimpMyPorsche!
Contactgegevens
Algemene Voorwaarden
Privacy verklaring
Disclaimer

Nieuws

Grote veranderingen! Een nieuwe en uitgebreidere website. klik op de banner voor WWW.STUTTGARTPARTS.NL
iDealPayPal

Introductie

De aankoop van iedere auto vraagt om aandacht van de koper, dit geldt niet alleen voor een Porsche. Toch zijn er bij de aankoop van een 924 of 944 aandachtspunten waar men extra bedacht op moet zijn. Er wordt in dit overzicht onderscheid gemaakt tussen de 924, de 944 tot 1985 en de latere typen 944 welke het zogenaamde ovalen dashboard hebben. Voor een overzicht van de verschillende modellen verwijs ik u naar het hoofdstuk modellenoverzicht in het pagina menu.

Op diverse veilingsite’s worden 944’s aangeboden vanaf duizend euro. Een 924 is zelfs te koop voor een paar honderd euro. Veelal hebben deze auto een kleurrijk leven gehad en een twijfelachtige onderhoudshistorie. Vooral omdat deze auto’s nagenoeg niet roesten en mechanisch sterk zijn is er nog een ruim aanbod.

De ervaring leert ons dat een Porsche voor heel weinig geld veelal een slechte investering is. Hoewel de aanschaf goedkoop is blijven onderdelen en onderhoud duur. Om van een slechte auto een goede auto te maken kan het uiterste vergen van uw financiële capaciteiten. Dit geldt zowel voor de 944 als voor de 924. Vooral de 924 heeft de naam heeft goedkoop te zijn in gebruik omdat de meeste onderdelen zogenaamd van VW of Audi zouden zijn.

Dit laatste klopt ten dele en zelfs de 944 heeft VW onderdelen. In de praktijk blijkt echter dat de goedkopere onderdelen nauwelijks vervangen hoeven te worden en de VW onderdelen waarbij dat wel moet gebeuren helemaal niet zo goedkoop zijn. Daarbij valt ook nog op te merken dat onderdelen tegenwoordig niet het grootste gedeelte van de onderhoudsrekening vormen. Met een arbeidsloon dat bij een gemiddelde garage al gauw boven de 60 euro ligt maakt dit de bulk uit van de reparatiekosten.

Beter is het je goed te oriënteren op de markt. Bekijk meerdere auto’s en verwacht niet voor een dubbeltje op de eerste rij te kunnen zitten. Een goede 924 is te koop vanaf 2500 euro en een goede 944 vanaf 4000 euro. Reserveer echter altijd geld voor onverwachte kosten. Reken voor een 924 op minimaal 500 – 1000 euro aan onderhoud per jaar, een 944 kan makkelijk het dubbele kosten. Hieronder staan diverse aandachtspunten die je bij de bezichtiging ter hand kan houden. Onderaan het verhaal staan puntsgewijs nog eens de aandachtspunten opgesomd. Het uitprinten van deze lijst en aanvinken van de punten bij de bezichtiging kan een hoop ellende voorkomen.

Zoeken

Producten

Aandrijving en koppeling
Accessoires, gadgets en gimmicks
Brandstof- en uitlaatsysteem
Elektronisch
Exterieur en verlichting
Interieur
Koelsysteem en airco
Motorisch
Motorrevisie
NIEUWE AANBIEDINGEN
Onderhoud en APK
Pakkingsets, afdichtingen en seals
Remsysteem
Starten, laden en ontsteking
Swepco smeermiddelen
Velgen en banden
Wielophanging en stuurinrichting