Grote veranderingen! Een nieuwe en uitgebreidere website. klik op de banner voor WWW.STUTTGARTPARTS.NL
Ruiten
Voorruit en zijruiten
Controleer de voorruit op scheuren, barsten, krassen en melkachtige aanslag in de hoeken. Ook mogen de lijsten niet dichtgekit zijn. Hier hoort een rubber in te zitten. Vooral bij de 944 type 2 en latere modellen is een nette voorruit van belang. Deze ruiten hebben een geïntegreerde antenne en zijn erg duur om te vervangen. Ook de portierruiten en zijruiten horen netjes te zijn en niet te erg bekrast.
Achterruit
De achterruit moet eveneens goed geïnspecteerd worden. De ruit kan zich uit de lijst werken wat lekkage en windgeruis bij het rijden veroorzaakt. De enige remedie hiervoor is de ruit opnieuw in de lijst te kitten, wat een duur, tijdrovend en nagenoeg onmogelijk karwei is.
De achterruit wordt op zijn plek gehouden door twee pinnen en een vergrendelingsmechanisme. Controleer of de achterruit goed sluit en opent. Je mag de achterruit niet uit de vergrendeling kunnen trekken als deze gesloten is. De achterruit hoort uit zichzelf omhooggedrukt te worden door de gasveren zodra je de sleutel van het achterklepslot omdraait.
Latere modellen 924 en 944 hebben een elektrische ontgrendeling van de achterruit welke bediend wordt met een knop in het interieur die zich onder de motorkapontgrendeling bevindt. Als deze ingedrukt wordt hoort de achterruit door de gasveren omhooggedrukt te worden. Versleten gasveren zijn een veel voorkomen probleem, maar relatief goedkoop op te lossen. Ook de motorkap van de latere modellen 924 en 944 hebben gasveren. Bij het openen van de motorkap horen deze de motorkap omhoog te laten staan. Ook deze zijn vaak versleten maar eveneens relatief goedkoop te vervangen.